Please reload

Featured Posts

‘Dit is waarvoor ik arts ben geworden’

September 5, 2017

1/1
Please reload

MEER INZICHT IN SUIKER DOOR NIEUW ETIKET ALBERT HEIJN

June 20, 2018

 

Albert Heijn is gestart met een campagne over minder suiker. Albert Heijn heeft de afgelopen jaren geleidelijk al veel suiker uit producten gehaald en tegelijkertijd getest of klanten de producten nog lekker vonden. 

 

Nieuw etiket

Bij het makkelijker maken voor klanten om te kiezen voor de gezonde keuze, hoort het op een eenvoudige en duidelijke wijze informeren over voedingswaarden. Hier blijken klanten ook behoefte aan te hebben. Op basis van klantonderzoek ontwikkelde Albert Heijn daarom een nieuw etiket voor de eigen merkproducten.

 

Zo wordt naast het totaal aantal gram suiker en zout ook het aantal gram toegevoegd suiker en toegevoegd zout per 100 gram vermeld en geeft het etiket aan hoeveel van de dagbehoefte aan bijvoorbeeld suiker, zout en vet een portie van het product bevat. Verder worden E-nummers niet alleen als nummers vermeld, maar ook uitgeschreven omdat blijkt dat consumenten het vaak niet duidelijk vinden waar deze nummers voor staan. 

 

Suikerwijzer

De Suikerwijzer laat bij het schap zien hoeveel suikers een product bevat en op welke wijze het product is gezoet (suiker, kunstmatige zoetstoffen of van natuurlijke oorsprong). Vanaf vandaag is deze suikerwijzer ook te zien in het schap bij de ontbijtgranen.

 

Lokale initiatieven

Albert Heijn werkt momenteel in 137 gemeenten samen met Jongeren Op Gezond Gewicht. De lokale JOGG regisseurs en de AH supermarkten ondernemen samen activiteiten voor een gezonde generatie in de buurt. Denk hierbij aan een gezonde fruit ketting maken of het stimuleren van water drinken tijdens de Avondvierdaagse. 

Please reload

© 2016 by Vereniging Arts en Voeding  KVK nummer: 66432855